Followers

Cahaya Jiwa




Terseru satu nama dalam minda. Kalau ingin diungkap segala rasa tak akan pernah cukup helaian diari mahupun belahan dalam jiwa.

Namanya aku kira cukup berharga dalam perjalanan aku meniti denai hidup yang kadang lecah dek basahnya hujan yang sering menghasilkan lopak dan tak kurang juga kadang yang kering kontang dek panasnya mentari sehingga menghauskan tekak. 

Berdiri aku terkaku di satu sudut melihat si empunya nama dari pelbagai dimensi. Walau dari belakang, kanan, kiri apatah lagi dari hadapan aku cukup kenal dengan susuk tubuh itu. Tafsiran apa yang ada dalam hati, aku yakin dia akan cukup mengerti. Perlahan bibir mengukir senyuman tatkala mengenangkan tanah hati yang pada aku dulu mungkin sudah mati tetapi kembali dibajai dan disemai dengan benih perkenalan yang entah aku sendiri tidak pernah membayangkan ini semua yang akan terjadi. 

Kuasa apa yang merasuk diri aku malam ini, semuanya melintas masuk dalam minda tanpa henti. Satu persatu kenangan sepertinya sedang berpusu-pusu untuk diingati. Ya, aku tidak akan lupa. Akan terus tersemat dalam jiwa biar menjadi matahari yang sentiasa menjadi punca kepada bercahayanya hidup ini. 

Entah mampu kau mengerti segala yang aku coretkan ini. Sekadar luahan hati yang sepi namun aku rasakan kini sepertinya muncul pelangi setelah aku titipkan semua ini. 


Would you know why I put the picture of a tree? Would you wonder about this? I wonder your thought.

0 comments: