Followers

Hakikat Ini



Satu sisi aku mengukir senyuman, satu sisi lagi menghasilkan tangisan. 

Aku sejujurnya ingin rasa gembira dengan semua itu, tapi hakikatnya aku berduka dengan apa yang telah berlaku. Mengapa aku?

Kadang kita yakin kita punya semua itu, tapi sebaliknya ianya tak baik untuk kita.

Ulang lagu istikharah dalam minda. Maka semua orang akan assume, aku confuse akan soal jodoh.
Don't be typical.
Aku ingin merelakan apa yang bukan kepunyaanku.
Sekali lagi, hal ini bukan mengenai jodoh.
Dengan nada ketegasan!
:)

Boleh jadi ianya buruk bagiku, maka aku dijauhkan daripadanya.
Jika ianya baik untuk aku miliki, pasti Allah akan memberi dengan mudahnya. Tetapi tidak.

Dia kata, banyak ini sahaja. Lain kali, cuba lagi. Senyum sendiri.
Usaha lagi, muhasabah diri.

Mungkin sukar untuk sedapkan hati tapi hakikat itu yang pasti, yang mana aku ini tidak patut terusan begini.


0 comments: